Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Pardál - Podaná ruka pražské kavárně Pardal - Getting into the City

Agentura
Kaspen/Jung von Matt
Klient
Budějovický Budvar (Budweiser Budvar)
Kategorie
Promotional
Creative Director
Lester Tullett
Copywriter
Daniel Friš
Art Director
Tomáš Veselý, Dávid Kurňavka
Photographer
Pavel Hejný
Production Company / Producer
Creative Embassy (Petr Oplatka)
Ostatní
Markéta Freiwilligová (Snr. Account Manager), Dana Felgrová (Account Manager)
  • E401030

    Pardal, a village beer wanted to get into cities but it couldn't afford to buy its way in against big breweries. The only way was to get cool city people to try it on their own. Campaign uses a real insight that could open hipsters minds to give Pardal a try. We talked to hipsters at their hangouts: cafes, the ideal place to offer hipsters a village hand in friendship over a cold one. And show “Hey maybe we aren’t so different, since so much of what you guys love is actually from the village.”

     

    Pardál je levné pivo, které je doma zejména na vesnici. Při hledání způsobu, jak zabodovat v Praze, kde je zájem o prémiovější značky, jsme vsadili na skutečný insight, který - jak doufáme - přiměje městskou smetánku Pardála ochutnat. Nabídli jsme Pardála ve vybraných pražských kavárnách jako symbol usmíření mezi “pražskou kavárnou” a vesnickou hospodou. Naše sdělení pro kavárenské povaleče bylo: “Podívejte, možná máme víc společného, než si myslíte. I vesnici můžete přijít na chuť.”