Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

IKEA Community Dinner IKEA Community Dinner

Agentura
Kaspen/Jung von Matt
Klient
IKEA
Kategorie
Promotional
Creative Director
Lester Tullett
Copywriter
Daniel Friš
Art Director
Eugen Finkei
Production Company / Producer
IMPACT PR & Consultancy (Mariana Šebesťáková)
Ostatní
Tomáš Klesa (Account Manager)
Url
http://www.sousedskavecere.cz/rozcesti
  • E401031

    To launch IKEA’s 2015-16 strategy of Food at home in this region IKEA wanted events to get people together over IKEA’s furnishings and food. We just needed an insight that would give people a reason to come. Thanks to all the new housing developments there are so many new neighbours. What’s more thanks to many cultural things from the grey past, neighbors are often reluctant to make the first move and introduce themselves to each other. Let IKEA and food help them make that step.

     

    V rámci startu dvouleté kampaně Food at home chtěla IKEA připravit eventy, na nichž by se lidé potkali u jednoho stolu a společného jídla. Naši pozornost jsme zaměřili na developerské projekty, díky nimž je na řadě míst velké množství nových sousedů. Pro plaché, opatrné Čechy, kteří se přestěhovali na nové místo, není úplně snadné udělat první krok k seznámení, nebo dokonce povečeřet s někým, koho neznají. Díky IKEA a společné večeři u jednoho stolu řada z nich svůj ostych překonala.