Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

The Ad that Ran The Ad that Ran

Agentura
Geometry Global / Ogilvy Group
Klient
Intersport
Kategorie
Promotional
Creative Director
Will Rust, Danna Blum
Copywriter
Carmen Dobrescu, Jakub Cabejsek
Art Director
Cristian Costea, Bernard Netopil
Designer
Tomas Nadymacek
Editor
Jiri Andera
  • E401198

    Intersport wanted to promote its new running collection, with almost no production or media budget. Idea: Runners got a chance to generate their own custom made discount coupon - by running… this time in the shape of IS brand logo. The further they ran - the bigger the discount. Without any dedicated mobile app, our audience proudly advertised the brand on different digital platforms. Results: Over 1,000 unique branded routes; over 250 000 exposures; 91% of generated coupons actually used.

     

    Intersport se rozhodl, že téměř bez produkce a mediálního rozpočtu, podpoří prodej své běžecké kolekce. Vyzvala běžce, aby získali vlastní, unikátní kupon na slevu tím, že svým během vytvoří logo značky: “IS”. Čím víc kilometrů přitom pokoří, tím větší slevu mohou získat. Bez jakékoli speciální aplikace šířili běžci pyšně své výkony, a tím i značku Intersport, napříč různými digitálními kanály. Výsledek: přes 1000 unikátních tras, přes 250 000 zobrazení, 91% uplatněných kuponů na slevu.