Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

The Ad that Ran The Ad that Ran

Agentura
Geometry Global / Ogilvy Group
Klient
Intersport
Kategorie
Social
Creative Director
Will Rust, Danna Blum
Copywriter
Carmen Dobrescu, Jakub Cabejsek
Art Director
Cristian Costea, Bernard Netopil
Designer
Tomas Nadymacek
Editor
Jiri Andera
  • F301199

    Intersport wanted to promote its new running collection with almost no production or media budget. On noticing that over 70% of Czech runners use running apps and brag about their performances on social media, IS motivated runners to run in the shape of its brand logo and share their routes online. The further they ran, the bigger the discount they generated and the bigger the wish to brag about it! Results: Over 1,000 routes shared; over 250 000 exposures; 91% of discount coupons actually used

     

    Intersport se rozhodl, že téměř bez produkce a mediálního rozpočtu, podpoří prodej své běžecké kolekce. Využil přitom faktu, že více než 70 % Čechů používá různé aplikace a chlubí se svými výkony na sociálních sítích. Značka motivovala tyto běžce, aby trať, kterou si k běhu i sdílení zvolí, vytvořila logo „IS“. Čím víc kilometrů přitom pokoří, tím větší slevu mohou získat a o to víc se mohou pochlubit. Výsledek: přes 1000 nasdílených tras, přes 250 000 zobrazení, 91% uplatněných kuponů na slevu.