Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

The Ad that Ran The Ad that Ran

Agentura
Geometry Global / Ogilvy Group
Klient
Intersport
Kategorie
Innovation
Creative Director
Will Rust, Danna Blum
Copywriter
Carmen Dobrescu, Jakub Cabejsek
Art Director
Cristian Costea, Bernard Netopil
Designer
Tomas Nadymacek
Editor
Jiri Andera
  • K01202

    Intersport wanted to promote its running collection, with almost no production or media budget. That's how the old inglorious promo coupon got re-invented. In fact, runners generated their own coupons simply by running. Only this time – in the shape of IS brand logo. The further they ran - the bigger the discount. Results: Over 1,000 unique branded routes generated and re-shared across different digital platforms; over 250 000 exposures; 91% of generated coupons actually used in the shops.

     

    Intersport se rozhodl, že téměř bez produkce a mediálního rozpočtu, podpoří prodej své běžecké kolekce. Namísto starých, nezáživných kuponů na slevu nechal běžce, aby si vytvořili, respektive vyběhali, své vlastní kupony ve tvaru loga značky – IS. Čím víc kilometrů přitom pokoří, tím větší slevu mohou získat. Výsledek: přes 1000 unikátních tras ve tvaru loga, spontánně šířených napříč různými digitálními kanály, přes 250 000 zobrazení, 91% uplatněných kuponů na slevu.