Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Osobní jablka Schorle Schorle personal apples

Agentura
SYMBIO Digital
Klient
Karlovarské minerální vody, a.s.
Kategorie
Innovation
Creative Director
Martin Svetlík
Copywriter
Lubor Tůma
Art Director
Václav Krbůšek
Photographer
Michaela Klakurková
Director
Stanislav Adámek
Director of Photography
Ondřej Belica
Agency Producer
Jan Pažin
Production Company / Producer
Marek Štolún
Ostatní
Miroslav Strnad, Tomáš Hrábek
  • K01264

    To introduce Mattoni Schorle (apple spritz), we created the world’s first “home grown personalized social-powered advertising medium”. Yes, an apple. Using the power of sunlight, we printed personal messages from Facebook directly onto apples growing in the orchard, thus creating 330 pieces of personalized direct mail for our most loyal fans and influencers of Czech social media. By seeding the story, we managed to reach 1.4 million people and the campaign’s engagement rate topped at 8.4 %.

     

    Abychom představili jablečný střik Mattoni Schorle, vytvořili jsme personalizovaný reklamní nosič napojený na sociální sítě... a především vypěstovaný v přírodě. Ano, jablko. Pomocí slunečních paprsků jsme na jablka v sadu “natiskli” vzkazy z Facebooku a vytvořili tak 330 kusů přírodního personalizovaného direct mailu pro naše fanoušky a influencery na sociálních sítích. Díky seedingu se nám podařilo pomocí našich 330 jablek zasáhnout 1.4 milionu uživatelů, engagement kampaně dosáhl až na 8.4 %.