Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Dostaň se do jeho hlavy Get into his head

Agentura
Geometry Global
Klient
XYZ nakladatelství
Kategorie
Social
Creative Director
Julia Dovlatova
Copywriter
Julia Dovlatova, Pavel "Kessa" Keller, Sian Adler, Lyn Taylor
Art Director
Matej Chmelar, Jiri Andera
Production Company / Producer
Neocont
Url
www.dostansedojehohlavy.cz
  • F301310

    When it comes to sex, Czechs are very liberal and hard to surprise. They also divorce more, ‘communication’ stated as the main problem. That’s why XYZ publisher chose to launch Grey – the 4th book of an erotic 50 shades saga in a less expected way: as a book that helps partners talk openly to each other. ‘Get into his head’ campaign let women send their partners sexy and funny ‘content changing’ messages that facilitated such talk. First month sales of Grey were 7 times as high as ’50 shades’.

     

    Češi jsou národ s vysokou rozvodovostí, typicky kvůli špatné komunikaci. Nakladatel XYZ se proto rozhodl uvést na trh knihu Grey, 4. díl erotické ságy 50 odstínů šedi, tím nejméně očekávaným způsobem. Místo sexu, který v liberální zemi nikoho neohromí, uvedení knihy pomáhá parterům komunikovat otevřeněji. Kampaň „Dostaň se do jeho hlavy“ umožní ženám poslat svým mužům zábavné, lechtivé zprávy, které mění svůj obsah a usnadňují tak komunikaci. Prodej za 1. měsíc stoupl oproti 1. dílu 7x.