Art Directors Club - Czech Republic
With the peaking immigrant crisis and ever more excessive attitude of public, we were asked by ICP to make campaign that would show that foreigners are no threat to Prague and that their integration is being successful. We wanted to avoid showing stereotypes about foreigners so we decided to do it the other way around – we showed Czech people from immigrant point of view. We thus support not only the Czechnational pride in the best sense of the term, but also tolerance and understanding.
S kulminující uprchlickou krizí a stále vyhrocenějšími postoji veřejnosti nás oslovilo ICP s prosbou o pomoc s kampaní, která měla za cíl ukázat, že cizinci nejsou pro Prahu (resp. ČR) hrozbou a že jejich integrace do českého prostředí probíhá úspěšně. Nechtěli jsme ukazovat klasické stereotypy o cizincích, proto jsme to udělali naopak – ukázali jsme Čechy očima cizinců, kteří tu žijí. Podporujeme tak nejen českou národní hrdost v nejlepším slova smysli, ale i toleranci a porozumění.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.