Art Directors Club - Czech Republic
Becherovka launched its first time ever unfiltered version, produced in small batch. The task of Cocoon was to design a label, which will go its own way and at the same time pay tribute to brand's tradition. With the aim to premiumise the portfolio and trigger curiosity and taste. The result is a celebration of the herbal and craft spirit of Unfiltred. Iconic bottle was chosen in amber brown. Label is inspired by pharmaceutical language, where every detail has a meaning.
Becherovka uvedla na trh historicky první nefiltrovanou variantu, vyráběnou v malých várkách. Úkolem Cocoonu bylo vytvořit etiketu, která půjde svou cestou a bude poctou tradici značky. S cílem dodat portfoliu prémiovost a vzbudit zvědavost i chuť. Výsledkem je oslava bylinné a řemeslné podstaty Nefiltru. Ikonická láhev dostala jantarově hnědou barvu. Etiketa je inspirovaná lékárenským designem, kde každý detail má svůj smysl.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.