Art Directors Club - Czech Republic
Our spot illustrates what wouldn`t have happened if a family had rather travelled by train and not by car for vacation. Father of the family struggles to make himself understood in Slovakia. He does his best to convince a policeman about not having parked in a wrong way. However his Slovak is funny. He misspells the words without realizing it. Instead of hot weather he says “parenica” which is a typical Slovak cheese or instead of my wife he says “moja žinčica”, a typical Slovak sheep milk.
Vyrazit s rodinkou autem do zahraničí přináší mnohá úskalí. Náš příběh srovnává pohodlí lůžkových vozů s únavným cestováním autem a ilustruje, co by se vám ve vlaku nestalo. Naše zápletka, v níž se Ondřej Vetchý a jeho „žinčica“ snaží “dohovoriť” se slovenským policistou a přitom neuměle napodobuje slovenštinu, končí pohromou, protože nocovat v autě se prostě nevyplácí. Spot zaznamenal tak velký zájem, že se na youtube umístil na 6. místě nejoblíbenějších reklam roku (podle Google ČR).
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.