Art Directors Club - Czech Republic
Due to the long lockdown, people started to be really fed up with all the pandemic-related communication. So to grab Prague's attention, we treated the unpopular topic of vaccination with humor and local approach. In copy, we transformed the names of well-known places in Prague the same way as they have been transformed by the pandemic. Making vaccination a way to return the city to normal. To make the campaign even stronger, we placed the visuals in a proximity of places they're mentioning.
Dlouhý lockdown a celková situace v ČR způsobily, že lidé začali být komunikací související s pandemií otrávení. Abychom Pražany zaujali, přistoupili jsme k nepopulárnímu tématu očkování s trochou odlehčeného humoru a lokálním kontextem. Copy si hraje s názvy známých pražských míst a proměňuje je tak, jak tyto místa proměnila pandemie. Očkování pak představuje způsob, jak vrátit Prahu zase do normálu. Aby byla kampaň ještě silnější, vizuály jsme umísťovali do blízkosti míst, která zmiňují.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.