Art Directors Club - Czech Republic
86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about phenomenon responsible for 40 % fatal car accidents. Topic nobody wants to talk about. So we created campaign with motive much more relevant to a modern society. Time. Integral part of the campaign was a TV ad about where is our time going and why do we try to make up for it in our cars. TV as a part of campaign helped to an outstanding result. In first 2 months a year-to-year number of speeding accidents dropped by 12 %.
86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. ČAP potřeboval vyvolat veřejnou debatu o fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod. Fenoménu, o kterém se nikdo bavit nechce. Proto jsme kampaň postavili na motivu mnohem relevantnějším pro současnou společnost. Čas. Důležitou součástí kampaně byl televizní spot o tom, kde čas ztrácíme a proč se ho snažíme dohánět v autě. Spot coby součást kampaně pomohl ke skvělému výsledku. Během prvních 2 měsíců poklesl počet nehod z rychlosti meziročně o 12 %.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.