Art Directors Club - Czech Republic
86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about social taboo responsible for 40 % fatal car accidents. So we chosed topic more relevant to a modern society. Time. Integrated campaign created buzz on social media, online TV news with shocking PR stunt and culminated with full-feature documentary that aired on national TV and became first branded content in the world to be picked up by HBO. Result. 1.2 milion views in 2 months and year-to-year drop in speeding accidents by 12 %.
86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod potřeboval ČAP vyvolat veřejnou debatu. Integrovaná kampaň jejímž motivem byl čas, vyvolala šokujícím PR stuntem buzz na sociálních sítích, v médiích i ve zpravodajských pořadech a vyvrcholila celovečerním dokumentem, odvysílaným v prime time ČT, který jako první branded content na světě zařadilo do nabídky HBO. Výsledek. Během prvních 2 měsíců 1.2 milionu zhlédnutí a meziroční pokles nehod z rychlosti o 12 %.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.