Art Directors Club - Czech Republic
As the pandemic dragged on, fatigue, rule-breaking and general scepticism set in. The official line had failed, numbers grew and the situation was critical. We had to react. The ČS and Memory of Nations joint campaign was made in a record 7 days. Heroes respected by all who managed tough moments in the past provided encouragement, hope and inspiration for taking life easy. The positive campaign resonated in even these pessimistic times, helping collect money for seniors in lockdown to boot.
S dlouhotrvající pandemií přišla únava, porušování nařízení a všeobecná skepse. Vláda komunikačně selhala, čísla rostla, situace byla kritická. Museli jsme reagovat hned. Společná kampaň České spořitelny a Paměti národa vznikla za rekordních 7 dní. Všemi respektovaní hrdinové, kteří zvládli těžké chvíle v minulosti, přinesli povzbuzení, naději i inspiraci, jak brát život s lehkostí. Pozitivní kampaň rezonovala i v nejpesimističtějších časech, navíc pomohla vybrat peníze pro seniory v lockdownu.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.