Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Rebranding Českého florbalu Czech Floorball Rebranding

Agentura
Dynamo design s.r.o.
Klient
Česká florbalová unie
Kategorie
Corporate Identity/Logo Design
Creative Director
Libor Jelínek
Art Director
Jan Šlégr
Designer
Ondřej Jelínek, Zdeněk Šejdl
Url
http://ceskyflorbal.cz/novatvar
  • I100993

    Logo for the Czech Floorball Union breaks away from the commonly overused symbol of the ball. Instead, the subject of the logo is based on the head of a lion—Czech national symbol. The form is created by combining the shapes of a goalie’s mask and floorball stick’s blade. The branding presents floorball as a proud and progressive sport. The sub-logos for the men’s, women’s leagues, and the ‘Super Finale’, incorporate the same design as the main logo but with their own individual characteristics.

     

    Logo pro Českou florbalovou unii se odpoutává od nadužívaného symbolu florbalového míčku a je postaveno na motivu hlavy lva – českého národního symbolu, který svou stylizací odkazuje na masku brankáře a výplet florbalové hole. Značka prezentuje florbal jako hrdý progresivní sport, který má v ČR hned po fotbale největší členskou základnu. Na hlavní logo navazují značky pro mužskou a ženskou ligu a Superfinále. Systém značek a jednotný vizuální styl byl kodifikován v obsáhlém grafickém manuálu.