Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

When You've Had Enough When You've Had Enough

Přihlašovatel
DDB a.s.
Agentura
DDB
Klient
McDonald´s
Kategorie
Best use of Media
Creative Director
Radouane Hadj Moussa
Copywriter
Tomáš Novotný
Art Director
Jan Moucha
Photographer
Ondřej Košík
  • G01458

    When in a foreign country, tourists like trying local food. After some time, though, they get sick of it and start craving something familiar, something that they know. We promoted traditional Czech cuisine and local restaurants. And in return restaurants pass on our message to guests: “When you’ve had enough (of Czech cuisine), you know where to find us” and a map of McDonald’s locations. How often does a brand invest in its direct competition and use this to its own benefit?

     

    Turisté v cizí zemi rádi ochutnávají lokální speciality. Ale po čase každý ocení něco, co dobře zná z domova, co je všude stejné. Propagovali jsme českou kuchyni a konkrétní restaurace a ty na oplátku předaly turistům při placení náš vzkaz: „Až budete mít dost (české kuchyně), víte kde nás najdete.“ McDonald’s. + mapku nejbližších MCD restaurací. Jak často dá značka vlastní mediální prostor konkurenci a otočí to ve svůj prospěch?