Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Vizuální identita města Frýdek≈Místek The visual identity of the city Frýdek≈Místek

Přihlašovatel
Štěpán Holič – Lemon design
Agentura
Lemon design
Klient
Statutární město Frýdek≈Místek
Kategorie
Corporate Design
Creative Director
Štěpán Holič
  • I101489

    The winning concept of a public tender for processing visual identity of Frýdek≈Místek and selected municipal companies. Simple typographical principle connects two parts of the city divided by the river Ostravice and allows to link unlimited range of related meanings. People adapted ≈ symbol quickly: it appears in everyday electronic communication, magazines or illustrations. The second graphic layer stands on unique pattern designs, which can be assembled together like unlimited building kit.

     

    Vítězný koncept veřejné soutěže na zpracování vizuální identity Frýdku≈Místku a vybraných městských společností. Jednoduchá typografická hra propojuje nejen dvě části města rozdělené řekou Ostravicí, ale také neomezené množství souvisejících odkazů. Lidé se rychle naučili spojovací vlnku používat: objevuje se v běžné elektronické komunikaci, periodikách nebo ilustracích. Druhou vrstvou se stal systém výrazných grafických rastrů, které lze skládat z jednotlivých modulů jako nekonečnou stavebnici.