Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

IKEA STUDENTS IKEA STUDENTS

1. Motiv

2. Motiv

3. Motiv

4. Motiv

Přihlašovatel
Kaspen/Jung von Matt
Agentura
Kaspen/Jung von Matt
Klient
IKEA
Kategorie
Print
Creative Director
Lester Tullett
Copywriter
Jindřich Jinoch
Art Director
Jana Bauerová
Photographer
BYPASS
Ostatní
Lucie Čámská (Account Director)
  • A01515

    IKEA decided to target students living in cities, especially in dorm rooms. The dorm rooms are small and place is a valued commodity there and IKEA has a line of products for limited space situations. Using a popular internet meme we have shown everyone how many usages IKEA products do have. The more usages a product has the more space you have left. The meme was easily recognizable for the target group and understable for everyone else. And the client was happy with six products on a print.

     

    IKEA se v kampani zaměřila na studenty, kteří často nemají příliš peněz na vybavení pokoje a tak často kreativně improvizují. Chtěli jsme proto ukázat, že rozumíme jejich potřebám. Inspirovali jsme se populárním internetovým meme a díky tomu ukázali jak všestranné a přitom cenově dostupné IKEA výrobky jsou. Meme byl na první pohled povědomý cílové skupině a zároveň snadno pochopitelný i pro všechny ostatní. Navíc, co může být pro klienta lepší, než mít výrobek šestkrát na jednom vizuálu!