Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Nevýslovně luxusní The finer things in life are hard to say. Like [kwahn-tro:]. Unspeakably lu...

1. Motiv

2. Motiv

3. Motiv

Přihlašovatel
McCANN Prague
Agentura
McCANN Prague
Klient
Rémy Cointreau
Kategorie
Billboard & Poster
Creative Director
Razvan Capanescu, Group Creative Director: Klara Palmer
Copywriter
Jan Benda
Art Director
Joseph Martin
Ostatní
Client service: Martin Petrásek, Hana Prokopová
  • B101619

    What do brands like Louis Vuitton, Gaultier or Louboutin have in common? They are all symbols of luxury. And almost nobody can pronounce them. For Cointreau its hard-to-pronounce name has been one of the main challenges for the brand. This campaign not just teaches our customers how to pronounce Cointreau, but also turns this disadvantage into a benefit, that gives the brand a hallmark of luxury.

     

    Co mají značky jako Louis Vuitton, Gaultier nebo Louboutin společného? Jsou symbolem luxusu. A téměř nikdo je neumí správně vyslovit. V případě likéru Cointreau byl doposud těžce vyslovitelný název překážkou k nákupu. Tato kampaň jej však naopak obrací ve výhodu, která značce dodává punc luxusu, a zároveň zákazníky učí správné výslovnosti.