Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

KFL: Leoprd & VVrk KFL: Leoprd & SQRRL

1. Motiv

2. Motiv

3. Motiv

Přihlašovatel
WMC Grey
Agentura
WMC GREY
Klient
Kofola
Kategorie
Film Craft
Creative Director
David Suda
Copywriter
Ondřej Zvolský, Martin Skalický
Art Director
Roman Hynek
Designer
Radek Pleha, Josef Plíhal
Director
Calum Ferguson
  • J101702

    When introducing new flavors of cans and 0.5 liter bottles, Kofola stood before the challenge: "How to reach a generation that speaks quite differently than any brand, and that literally lives online.” Therefore, we have forgotten common animation techniques, which always lead to only one result: another series of average animated ads. As a result, our spots worked as good as authentic content created by internet users themselves and naturally gained the attention of the online generation.

     

    Při uvedení nových příchutí plechovek a 0,5l lahví stála Kofola před výzvou „Jak oslovit generaci, která žije a mluví úplně jinak, než jakákoliv značka, a která doslova žije online. Zapomněli jsme proto na běžné animační postupy, jejichž výsledkem je jen další z řady průměrných animovaných reklam. Výsledkem jsou spoty, které svým zpracováním působily jako autentický obsah vytvořený samotnými uživateli internetu a tím si přirozeně získaly pozornost online generace.