Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

KFL KFL

Přihlašovatel
WMC Grey
Agentura
WMC GREY
Klient
Kofola
Kategorie
Integrated Campaign
Creative Director
David Suda
Copywriter
Ondřej Zvolský, Martin Skalický
Art Director
Roman Hynek
Designer
Radek Pleha, Josef Plíhal
Director
Calum Ferguson
  • M01704

    When introducing new flavors of cans and 0.5 liter bottles, Kofola stood before the challenge: "How to reach a generation that lives and speaks completely differently than any brand?" Therefore, we created a unique language tailored to teenagers. The name of the brand was shortened to KFL, the heroes of our campaign were named VVRk and Leoprd and we began to shorten words everywhere as much as possible. We also created our own app. And teenagers? OMG! They started talking like we did.

     

    Při uvedení nových příchutí plechovek a 0,5l lahví stála Kofola před výzvou „Jak oslovit generaci, která žije a mluví úplně jinak, než jakákoliv značka?“ Vytvořili jsme proto unikátní jazyk, který je na míru ušitý teenagerům. Jméno značky jsme zkrátili na KFL, hrdiny naší kampaně pojmenovali VVRk a Leoprd a v televizních spotech, online, v in-storu i outdooru jsme začali zkracovat, co to jen šlo. Vytvořili jsme i vlastní aplikaci. A teenageři? OMG! Začali mluvit jako my.