Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

KFL KFL

Přihlašovatel
WMC Grey
Agentura
WMC GREY
Klient
Kofola
Kategorie
Online Campaign
Creative Director
David Suda
Copywriter
Ondřej Zvolský, Martin Skalický
Art Director
Roman Hynek
Designer
Radek Pleha, Josef Plíhal
Director
Calum Ferguson
  • L01705

    When introducing new flavors of cans and 0.5 liter bottles, Kofola stood before the challenge: "How to reach a generation that lives and speaks differently than any brand?" Therefore, we created a unique language tailored to teenagers. The name of the brand was shortened to KFL, the heroes of our campaign were named VVRk and Leoprd and we began to shorten words on YT, FB, Instagram or display ads as much as possible. We also created an app. And teenagers? OMG! They started talking like we did.

     

    Při uvedení nových příchutí plechovek a 0,5l lahví stála Kofola před výzvou „Jak oslovit generaci, která žije a mluví úplně jinak, než jakákoliv značka, a která doslova žije online. Vytvořili jsme proto unikátní jazyk šitý na míru teenagerům. Jméno značky jsme zkrátili na KFL, hrdiny naší kampaně pojmenovali VVRk a Leoprd a na Youtube, Facebooku, Instagramu i display reklamách jsme začali zkracovat, co to jen šlo. Vytvořili jsme i vlastní aplikaci. A teenageři? OMG! Začali mluvit jako my.