Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

KFL: Leoprd & VVrk KFL: BLCK CRRNT and KFL: RPSBRR BTTL

1. Motiv

2. Motiv

Přihlašovatel
WMC Grey
Agentura
WMC GREY
Klient
Kofola
Kategorie
Billboard & Poster
Creative Director
David Suda
Copywriter
Ondřej Zvolský
Art Director
Roman Hynek
Designer
Radek Pleha, Josef Plíhal
  • B101770

    When introducing new flavors of cans and 0.5 liter bottles, Kofola stood before the challenge: "How to reach a generation that lives and speaks completely differently than any brand?" Therefore, we created a unique language tailored to teenagers. The name of the brand was shortened to KFL, the heroes of our campaign were named VVRk and Leoprd and we began to shorten words everywhere as much as possible. Our billboards really stood out. And teenagers? OMG! They started talking like we did.

     

    Při uvedení nových příchutí plechovek a 0,5l lahví stála Kofola před výzvou „Jak oslovit generaci, která žije a mluví úplně jinak, než jakákoliv značka?“ Vytvořili jsme proto unikátní jazyk, který je na míru ušitý teenagerům. Jméno značky jsme zkrátili na KFL, hrdiny naší kampaně pojmenovali VVRk a Leoprd a v outdooru jsme začali zkracovat, co to jen šlo. Většina lidí naše billboardy nechápala, čímž se pro ně staly ještě zajímavější. A teenageři? OMG! Začali mluvit jako my.