Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Tourettův syndrom v Prostřenu Prime-time tourett

Přihlašovatel
OMS Production s.r.o.
Agentura
OMS Production s.r.o.
Klient
Občanské sdružení ATOS
Kategorie
Branded content
Creative Director
Markus Krug, Kazma Kazmitch
Copywriter
Marek Ciccotti, Jiří Sádek, Marek Kotalík
Art Director
Tomáš Lyga
Designer
Honza Salvet, Pavel Pavlousek
Director
Markus Krug
Director of Photography
Markus Krug, Luboš Fiebich, Tomáš Sovinský, Honza Vacek,
Editor
Tomáš Lyga
Music Composer
Honza Vacek
Agency Producer
Kazma Kazmitch
Production Company / Producer
Markéta Vrabcová, Marcela Vildová,
Ostatní
Jan Marcinek
  • H01818

    We decided to “hack” a television broadcast to raise awareness of the Tourette syndrome. We created a character of an IT technician with Tourette syndrome and registered him to a popular reality show, where his acting performance sparked debate in the media. With our making of video we successfully raised awareness about this congenital neurological disease.

     

    Abychom zvýšili povědomí o Touretteově syndromu, tak jsme se rozhodli „hacknout“ televizního vysílaní v hlavním vysílacím čase. Přišli jsme s postavou ajťáka s Touretteovým syndromem a přihlásili ho do populární reality show, kde jeho herecký výkon vyvolal v médiích diskuzi. Společně s making of videem se nám podařilo úspěšně zvýšit povědomí o této nemoci.