Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

“tinder”, “unicorn”, “voldemort”, “kittens”, “film noir” Blacker than black. Triple strength coffee.

1. Motiv

2. Motiv

3. Motiv

4. Motiv

5. Motiv

Přihlašovatel
McCANN-ERICKSON PRAGUE spol. s r.o., INTERNATIONAL ADVERTISING AGENCY
Agentura
McCann Prague
Klient
Peter’s Apartment
Kategorie
Billboard & Poster
Creative Director
Chief Creative Officer: Razvan Capanescu, Group Creative Directors: Jiri Horut, Joseph Martin, Jan Benda
Copywriter
Jan Benda, Aidan Whitley
Art Director
Jiri Horut, Joseph Martin, Hayley Smith
Agency Producer
Pavlina Nagyova
Production Company / Producer
Procoma
Ostatní
3D Artist: Vojtech Salek, Account Director: Hana Prokopova, Account Executive: Anna Jelinkova, DTP: Benjamin Mulderer
  • B101855

    Thanks to its brewing process, Peter’s Cold Brew is a much blacker (stronger) coffee than any other. To show how black it actually is, we created a “blacker than black” campaign – both, figuratively and literally. Therefore, besides the darker humour headlines, we crafted a series of hand-made posters, printing on black paper with even blacker ink. The Black 2.0 Ink, that absorbs 98.9% of visible light, and takes only one coat to eliminate nearly all light. So we used 5 coats. That’s how black.

     

    Díky procesu výroby je Peter’s Cold Brew černější a silnější káva než všechny ostatní. Abychom to dokázali, vypracovali jsme pro Peter’s Apartment kampaň „Blacker than black“ (černější než černá), a to doslova! Kromě titulků s tím nejčernějším humorem jsme připravili ručně vyráběné sítotiskové postery na černém papíře s ještě černějším inkoustem. Stačí pouze jediná vrstva tohoto inkoustu (Black 2.0 Ink), aby pohltila téměř veškeré světlo (98,9 %). My jsme použili 5 nátěrů. A to je teprve černá!