Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Blíž než myslíte Closer than you think

1. Motiv

2. Motiv

3. Motiv

4. Motiv

Přihlašovatel
Havas Prague
Agentura
Havas Prague
Klient
České Dráhy
Kategorie
Copywriting
Creative Director
Petr Čech, Jakub Kolářík
Copywriter
Petr Čech, Zdeněk Buchtela
Art Director
Pavel Slováček, Jakub Kolářík
Agency Producer
Tereza Letfusová
Production Company / Producer
Dream Studios
Ostatní
Account Director: Lenka Beránková, Account Manager: Tereza Kudrličková
  • K602147

    People who want to spend a weekend in a European metropolis are more likely to fly than to travel by train because they think it's too far away. Our task was to convince them that they should travel comfortably by train at an affordable price. The idea is that we are closer to our foreign neighbors than you think. In a simple shortcut, we use the typical Czech words borrowed from German language to dramatize closeness. The words sound similar, look similar and have the same meaning.

     

    Na eurovíkendy jsou lidé zvyklí spíše létat než jezdit vlakem, protože si myslí, že je to moc daleko. Naším úkolem bylo přesvědčit je, že si za dostupnou cenu mohou zajet pohodlně vlakem do metropolí sousedních zemí. Kampaň jsme postavili na myšlence, že s našimi zahraničními sousedy jsme si blíž, než myslíte. V jednoduché zkratce tedy využíváme počeštělá (a velmi podobně znějící & vypadající) slova převzatá z němčiny týkající se zážitků, abychom dramatizovali blízkost.