Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

GA GA

Přihlašovatel
Kaspen/Jung von Matt a.s.
Agentura
Kaspen/Jung von Matt
Klient
IKEA
Kategorie
Online film
Creative Director
Lester Tullett
Copywriter
Miloš Kočí
Art Director
Matúš Nemčik
Director
Tomáš Řehořek
Director of Photography
Martin Chlpík
Agency Producer
Lester Tullett
Production Company / Producer
Armada Films
Ostatní
Tereza Hanzlíčková - Account Director, Lucie Čámská - Account Director
  • C202277

    Last year, IKEA changed its way of distributing new catalogues. People had to pick them up themselves. We wanted people to perceive it as something rather positive and as a great opportunity to do something for their health. We worked with a format that IKEA uses for presentation of a new product: a video in which the designer describes the story of its creation. And this time the designer came up with GÅ, which is not a product, but a Swedish term for a walk.

     

    IKEA změnila způsob distribuce svého katalogu. Lidé si ho museli jít vyzvednout. Abychom tuto změnu odkomunikovali jako něco pozitivního, podali jsme cestu pro katalog jako skvělou příležitost udělat něco pro své zdraví. Využili jsme formát, který IKEA používá pro představení nového výrobku - video, v němž designér popisuje příběh jeho vzniku. A stejné video jsme natočili i my. Tentokrát ale přišel designér s GÅ, což není výrobek, ale švédský výraz pro procházku