Art Directors Club - Czech Republic
Our goal: to break the established associations. In the “Modern Gentleman” article, we introduced 10 gentleman rules and explained dress codes to present the product as a gentleman’s drink for special occasions and to move it up to a higher price category. In “World of Whisky”, we described the production of whisky, its proper savoring and its history to reinforce the association of the product as a whisky. To strengthen the new associations, we addressed the audience again through banners.
Náš cíl: nabourat zažité asociace. V článku Moderní gentleman jsme vytvořili desatero gentlemana a objasnili, jak se vyznat v dress kódech. Budovali jsme tak asociaci nápoje pro gentlemany, důležité chvíle a zároveň produkt posunuli do vyšší cenové. V článku Svět whisky jsme popsali, jak se whisky vyrábí, jak si ji správně vychutnat a prozradili jsme i něco z historie. Budovali jsme tak asociaci k whisky. Celé publikum jsme následně znovu oslovili přes bannery pro posílení nových asociací.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.