Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Náborová kampaň “Práce na letišti letí” HR campaign “Práce na letišti letí”

Přihlašovatel
Loosers, s.r.o.
Agentura
LOOSERS
Klient
Letiště Praha a.s.
Kategorie
Employer branding campaign
Creative Director
Iva Bízová
Copywriter
Tomáš Svoboda
Art Director
Helena Šídová
Photographer
Tomáš Třeštík
Designer
Juraj Pecho, Radek Večeřa
Director
Štěpán FOK Vodrážka, Petr Simon
Agency Producer
Miroslav Jirkovský, Magdalena Haltuhová, Lucie Růžičková
Production Company / Producer
LOOSERS
Ostatní
Project Director: Jakub Kesl, Project Manager: Michaela Rozmarová
  • M502399

    Extremely low unemployment in last years started a fight over the job candidates. Prague Airport sought for hundreds of employees for key positions in this situation. But the airport always had huge advantage: uniqueness arousing interest and prestige. This became the core of our campaign. In the first hard sell part we communicated benefits for the most wanted positions. Later we communicated a diversity of positions the airport offers - from a beekeeper to IT, from a lawyer to a guard.

     

    Rekordně nízká nezaměstnanost v posledních letech rozpoutala boj o uchazeče. V této nelehké situaci hledalo Letiště Praha stovky zaměstnanců na klíčové pozice. Naštěstí mělo vždy velkou výhodu: jedinečné prostředí, které budí zájem a prestiž. To se stalo jádrem kampaně. Skrze něj jsme v první, hard sellové fázi komunikovali benefity pro nejpotřebnější pozice. Po naplnění kapacit přišla na řadu pestrost zaměstnání, které letiště nabízí - od včelaře po webaře, od právníka po ostrahu.