Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

KFC: Objednej & Vyzvedni - influencer kampaň KFC: Skip the line - influencer campaign

Přihlašovatel
Dark Side
Agentura
Dark Side a.s.
Klient
KFC
Kategorie
Social & Influencer
Creative Director
Vojtěch Raiman
Copywriter
Vojtěch Raiman
Photographer
Radoslav Penkov
Designer
Tomáš Vavřička, Petr Potměšil
Editor
Radoslav Penkov
Production Company / Producer
Michal Vojcech, Šárka Dvořáková
  • F502455

    The main goal of the campaign was to raise awareness about KFC's new service - SKIP THE LINE, increase the downloads of the app and to connect with the KFC's secondary target group - teenagers. We have selected three influencers with different fan groups and types of content and together created ads relevant for each of them. Because we listened to their needs and ideas the campaign was not only effective but it connected the influencers with the brand and their fans are still talking about it.

     

    Cílem kampaně bylo zvýšit awareness nové služby „Objednej & vyzvedni“, podpořit stahování stejnojmenné aplikace a zvýšit relevanci značky KFC u mladší cílové skupiny. Vybrali jsme trojici různých influencerů s rozdílným stylem tvorby a různou cílovou skupinou, a spolu s nimi jsme vytvořili obsah „na míru“ kanálům, na kterých působí. Díky tomu byla kampaň nejen vysoce efektivní, ale nastartovala dlouhodobou spolupráci mezi značkou a influencery. A jejich i naši fanoušci nám doteď kampaň chválí...