Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

IKEA kuličky IKEA Balls

Přihlašovatel
Kaspen/Jung von Matt
Agentura
Kaspen/Jung von Matt
Klient
IKEA
Kategorie
Promo & Activation
Creative Director
Lester Tullett
Copywriter
Daniel Friš
Art Director
Lais Veloso
Director
Jakub Veselý
Editor
Bypass
Agency Producer
Bypass
Production Company / Producer
Bypass
Ostatní
Account: Tereza Hanzlíčková
  • E102641

    Ikea needs to launch its new plant balls with a month-long taste test promotion. The goal is to get as many people to taste these meat-tasting plant balls as possible. So we gave the carnivore-heavy region a challenge. DO YOU HAVE BALLS to try them and admit they taste as good as meat? At #HAVEBALLS the challenge was spread across many media from digital, paid, and unpaid, to using influencers, to inshore, to taste testing from the truck to a street stunt. Promotion got 380 % above expectation

     

    Uvedení nových rostlinných IKEA kuliček na trh doprovázela měsíční promoakce. Cílem bylo přilákat co nejvíce lidí, aby ochutnali rostlinné kuličky s chutí masa. Tak jsme pro tento masožravý region připravili výzvu. MÁTE KOULE je vyzkoušet a přiznat, že chutnají stejně dobře, jako maso? Výzva #TOCHCEKOULE se rozpínala mnoha médii od placeného i neplaceného digitálu, využití influencerů, instore, po ochutnávkovou akci z food trucku na ulici. Promoakce předčila očekávání IKEA o 380 %.