Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

IKEA: Za bezpečný domov IKEA: For a safe home

Přihlašovatel
Triad Advertising
Agentura
Triad Advertising
Klient
IKEA
Kategorie
Integrated campaign
Creative Director
Matouš Fridrich, Petra Jankovičová
Copywriter
Maroš Hamorský, Michaela Brůhová
Art Director
Barbora Ivánová
Designer
Soňa Mládková
Director
Marek Partyš
Director of Photography
David Hofmann
Editor
Hannibal Lang
Music Composer
Viliam Béreš
Agency Producer
Jirka Ptáček
Production Company / Producer
Bistro Films
Ostatní
Matej Paluš, Marek Vomočil, Nikola Luzárová, Veronika Augustová
  • M102658

    One in three women in Czechia have experienced some form of domestic abuse, and during the pandemic, the number even increased while the system in our region acts as if the problem doesn’t exist. IKEA’s mission is to create a better everyday life for the many, and one of IKEA’s top priorities is fight against domestic abuse. That's why IKEA decided to break the silence and started dealing with this issue. By the end of 2022, IKEA wants to ensure that ‘home’ will be perceived as a safe place.

     

    Každá třetí žena v Česku se potkala s nějakým druhem domácího násilí. Během pandemie se situace začala ještě více zhoršovat, ale systém se tvářil, jakože se nic neděje. IKEA si vytyčila za cíl vytvářet lepší domov a zlepšovat každodenní život všem. A jednou z hlavních priorit je pro IKEA boj proti domácímu násilí. Proto jsme se rozhodli prolomit ticho a na tento problém upozornit. IKEA chce docílit toho, aby na konci roku 2022 byl každý domov bezpečným místem.