Art Directors Club - Czech Republic
One in three women in Czechia have experienced some form of domestic abuse, and during the pandemic, the number even increased while the system in our region acts as if the problem doesn’t exist. IKEA’s mission is to create a better everyday life for the many, and one of IKEA’s top priorities is fight against domestic abuse. That's why IKEA decided to break the silence and started dealing with this issue. By the end of 2022, IKEA wants to ensure that ‘home’ will be perceived as a safe place.
Každá třetí žena v Česku se potkala s nějakým druhem domácího násilí. Během pandemie se situace začala ještě více zhoršovat, ale systém se tvářil, jakože se nic neděje. IKEA si vytyčila za cíl vytvářet lepší domov a zlepšovat každodenní život všem. A jednou z hlavních priorit je pro IKEA boj proti domácímu násilí. Proto jsme se rozhodli prolomit ticho a na tento problém upozornit. IKEA chce docílit toho, aby na konci roku 2022 byl každý domov bezpečným místem.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.