Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

IKEA: Duch IKEA: The ghost

Přihlašovatel
Triad Advertising
Agentura
Triad Advertising
Klient
IKEA
Kategorie
Online film
Creative Director
Matouš Fridrich, Petra Jankovičová, Marek Partyš
Copywriter
Maroš Hamorský, Michaela Brůhová
Art Director
Barbora Ivánová
Designer
Soňa Mládková
Director
Marek Partyš
Director of Photography
David Hofmann
Editor
Hannibal Lang
Music Composer
Viliam Béreš
Agency Producer
Jirka Ptáček
Production Company / Producer
Bistro Films
Ostatní
Matej Paluš, Marek Vomočil, Nikola Luzárová, Štěpán Drechlser Jan Hofman, Tomáš Kutlák, Tereza Slabá, Nina Feriancová, Viliam Béreš, Lokacni.cz. Ondře
  • C202661

    With domestic violence having increased during the pandemic, worrying stats reveal that 47 percent of Czech women have experienced some kind of abuse at home. It ends with the tagline “domestic abuse is real, even if it’s not visible,” and as many of the victims say, the fear and psychological abuse is worse than bruises. The film is part of IKEA’s mission statement that ‘every home should be a safe place’.

     

    Během pandemie výrazně vzrostla míra domácího násilí a podle alarmujících statistik se 47 % žen v Česku setkalo s jeho projevy. A jak potvrzují výpovědí obětí, strach a psychologický nátlak bývají daleko horší než modřiny. Proto končíme vzkazem: "Domácí násilí je skutečné, i když není vždy vidět" Spot odráží firemní filozofii i cíl, který si IKEA definovala claimem: "Každý domov by měl být bezpečným místem".