Art Directors Club - Czech Republic
86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about social taboo responsible for 40 % fatal car accidents. So we created campaign about topic more relevant to a modern society. Time. Integrated study of time consisted of PR stunt, TVC, radio, print, online, event, and full-feature documentary, that aired on national TV and became first ever branded content in the world to be picked up by HBO. Result. 1.2 milion views in 2 months and year-to-year drop in speeding accidents by 12 %.
86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod potřeboval ČAP vyvolat veřejnou debatu. Hlavní ideou byl zvolen relevantnější fenomén. Čas. Integrovaná kampaň obsahovala PR stunt, TVC, rádio, print, online, event a především celovečerní dokument. Ten získal prime time v České televizi a stal se prvním branded contentem na světě, který do nabídky zařadilo HBO. Výsledek. Během prvních 2 měsíců 1.2 milionu zhlédnutí a meziroční pokles nehod z rychlosti o 12 %.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.