Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

13 MINUT – První celovečerní reklama vybraná na HBO 13 MINUTES – First ever feature-length commercial picked up by HBO

Přihlašovatel
McCann Prague
Agentura
McCann Prague / Hero & Outlaw / Renegadz
Klient
Česká asociace pojišťoven
Kategorie
Original content
Creative Director
Leonard Savage, Aleš Brichta
Copywriter
Aleš Brichta, Hana Studeničová
Art Director
Vítězslav Štrobl, Jiří Horut
Photographer
Goran Tačevski
Illustrator
Jan Rambousek
Designer
Martin Stříbrský
UX Designer
Tomáš Kysel, Michal Míka
Director
Vít Klusák, Juraj Janiš
Director of Photography
Adam Kruliš, Dušan Husár Editor
Agency Producer
Jitka Baldwin, Jan Šoupa
Production Company / Producer
Hypermarket Films, Creative Embassy
Ostatní
Account Director: Michal Míka, Account Manager: Bára Divíšková
Url
https://hbogo.cz/filmy/13-minu
  • H102693

    86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about social taboo responsible for 40 % fatal car accidents. So we created campaign about topic more relevant to a modern society. Time. Integrated study of time consisted of PR stunt, TVC, radio, print, online, event, and full-feature documentary, that aired on national TV and became first ever branded content in the world to be picked up by HBO. Result. 1.2 milion views in 2 months and year-to-year drop in speeding accidents by 12 %.

     

    86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod potřeboval ČAP vyvolat veřejnou debatu. Hlavní ideou byl zvolen relevantnější fenomén. Čas. Integrovaná kampaň obsahovala PR stunt, TVC, rádio, print, online, event a především celovečerní dokument. Ten získal prime time v České televizi a stal se prvním branded contentem na světě, který do nabídky zařadilo HBO. Výsledek. Během prvních 2 měsíců 1.2 milionu zhlédnutí a meziroční pokles nehod z rychlosti o 12 %.