Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

13 MINUT – První celovečerní reklama vybraná na HBO 13 MINUTES – First ever feature-length commercial picked up by HBO

Přihlašovatel
McCann Prague
Agentura
McCann Prague / Hero & Outlaw / Renegadz
Klient
Česká asociace pojišťoven
Kategorie
Best use of Media
Creative Director
Leonard Savage, Aleš Brichta
Copywriter
Aleš Brichta, Hana Studeničová
Art Director
Vítězslav Štrobl, Jiří Horut
Photographer
Goran Tačevski
Illustrator
Jan Rambousek
Designer
Martin Stříbrský
UX Designer
Tomáš Kysel, Michal Míka
Director
Vít Klusák, Juraj Janiš
Director of Photography
Adam Kruliš, Dušan Husár Editor
Agency Producer
Jitka Baldwin, Jan Šoupa
Production Company / Producer
Hypermarket Films, Creative Embassy
Ostatní
Account Director: Michal Míka, Account Manager: Bára Divíšková
  • G02694

    86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about social taboo responsible for 40 % fatal car accidents. So we chosed topic more relevant to a modern society. Time. Integrated campaign created buzz on social media, online TV news with shocking PR stunt and culminated with full-feature documentary that aired on national TV and became first branded content in the world to be picked up by HBO. Result. 1.2 milion views in 2 months and year-to-year drop in speeding accidents by 12 %.

     

    86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod potřeboval ČAP vyvolat veřejnou debatu. Integrovaná kampaň jejímž motivem byl čas, vyvolala šokujícím PR stuntem buzz na sociálních sítích, v médiích i ve zpravodajských pořadech a vyvrcholila celovečerním dokumentem, odvysílaným v prime time ČT, který jako první branded content na světě zařadilo do nabídky HBO. Výsledek. Během prvních 2 měsíců 1.2 milionu zhlédnutí a meziroční pokles nehod z rychlosti o 12 %.