Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Český červený kříž "Ruce" Czech Red Cross "Hands"

Přihlašovatel
CAN Media s.r.o.
Agentura
COMTECH_CAN s.r.o.
Klient
Český červený kříž
Kategorie
Campaign for good
Creative Director
Petr Vlasák
Copywriter
Tereza Weikertová
Art Director
Manuel Prada
Illustrator
Perro Studio; Jan Střelec; Manuel Prada; Tadeáš Haager; Vladimír Strejček - Drawetc
Designer
Manuel Prada
Director
Marek Partyš
Director of Photography
Dušan Husar
Editor
Marek Partyš; Martin Ferencei - Kovofilm
Music Composer
Viliam Béreš, James Harries / I AM VILLIAM; Barbora Mochowa
Agency Producer
Marcela Srpoňová
Production Company / Producer
Bistro Films
Ostatní
Account manager - Marcela Srpoňová; Marketing ČČK - Miroslava Jirůtková; Media Buying - Jiří Pudil
  • M402726

    During COVID-19, hands had fingers in number of dirty things. Domestic violence, corruption, alcoholism… While they were busy with all that stuff, they didn’t help to collect blood. Result? A lack of blood units in hospitals. Therefore, we created a campaign for the Czech Red Cross, that calls for your hand and your will to use it for good instead of bad or silly things. The online part of the campaign targets potential first-time donors in response to the increasing age of regular blood donors.

     

    V době COVIDU-19 měly ruce prsty v řadě „špinavostí“. Domácí násilí, korupce, alkoholismus… Byly příliš zaneprázdněny těmito věcmi, a nepomohly tak darovat krev. Výsledek? Nedostatek krevních jednotek v nemocnicích. Proto jsme pro Český červený kříž vytvořili kampaň „RUCE“, která připomíná, že svou paži můžete využít i lépe a chytřeji. Online část kampaně cílí především na nové potenciální prvodárce a reaguje tak na zvyšující se věk pravidelných dárců krve.