Art Directors Club - Czech Republic
Changing the packaging of Pilsner Urquell may not seem as significant at first glance, but it proves that even a small detail can have a huge impact. To explain the real impact on the environment, we compared the weight of the saved waste to the weight of the heaviest animal living in our nature. With simple symbolism, we told a story that reassured people Pilsner Urquell takes sustainability seriously. We even let them "touch" the stags in AR, thus deepening their relationship with the brand.
Změna obalu Pilsner Urquell nemusí na první pohled působit jako zásadní, ale dokazuje, že i detail může být velká věc. Pro vysvětlení dopadu na životní prostředí jsme přirovnali hmotnost ušetřeného odpadu k váze nejtěžšího zvířete žijícího v naší přírodě. Touto jednoduchou symbolikou jsme rozehráli příběh, který lidi ujistil v tom, že kroky směrem k udržitelnosti bereme vážně. Na jeleny jsme je nechali dokonce „sáhnout“ v prostředí AR, a tím ještě prohloubili jejich vztah ke značce.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.