Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

Pilsner Uquell - Někdy i detail může být velká věc Pilsner Urquell - Even a small detail can have a huge impact

Přihlašovatel
Triad Advertising
Agentura
TRIAD Advertising
Klient
Plzeňský prazdroj, a.s.
Kategorie
Brand experience
Creative Director
Rado Jankovič
Copywriter
Lucie Kalousková
Art Director
Gabriela Matoušková
Designer
Ján Novysedlák, Ondřej Czubaj
Director
Přemysl Ponáhlý, Jan Kalvoda
Editor
Tomáš Klimek
Music Composer
Karel Havlíček
Agency Producer
Andrea Chadimová
Production Company / Producer
Stink Films, PFX
Ostatní
Vierka Šteffeková, Adam Špina, Petra Jankovičová, Sam Sadovský
  • I02748

    Changing the packaging of Pilsner Urquell may not seem as significant at first glance, but it proves that even a small detail can have a huge impact. To explain the real impact on the environment, we compared the weight of the saved waste to the weight of the heaviest animal living in our nature. With simple symbolism, we told a story that reassured people Pilsner Urquell takes sustainability seriously. We even let them "touch" the stags in AR, thus deepening their relationship with the brand.

     

    Změna obalu Pilsner Urquell nemusí na první pohled působit jako zásadní, ale dokazuje, že i detail může být velká věc. Pro vysvětlení dopadu na životní prostředí jsme přirovnali hmotnost ušetřeného odpadu k váze nejtěžšího zvířete žijícího v naší přírodě. Touto jednoduchou symbolikou jsme rozehráli příběh, který lidi ujistil v tom, že kroky směrem k udržitelnosti bereme vážně. Na jeleny jsme je nechali dokonce „sáhnout“ v prostředí AR, a tím ještě prohloubili jejich vztah ke značce.