Art Directors Club - Czech Republic
During COVID's first wave, brands were all saying the same thing: "We can do it!" This even after much of society had found an upside to the lockdown. We took notice and came up with the "I will keep" campaign, which challenged Czechs to share what quarantine had taught them and what they wanted to keep doing in the future using the #iwillkeep hashtag. At a time when people were already immune to generic slogans, we came up with an original message that significantly improved brand perception.
V první vlně covidu říkaly všechny značky to samé: „Zvládneme to!“. A pokračovaly s tím i poté, co si většina společnosti našla na lockdownu i něco pozitivního. My jsme si tohoto fenoménu všimli a přišli s kampaní „Nechám si“, která vyzvala Čechy, aby prostřednictvím hashtagu #nechamsi sdíleli, co je karanténa naučila a co by si z ní chtěli odnést i do budoucna. V době, kdy už byli lidé imunní vůči generickým heslům, jsme přišli s originální komunikací, která výrazně zlepšila vnímání značky.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.