Art Directors Club - Czech Republic
During the lockdown, most brands reshaped their advertising to help people stay safe and remind them to wear a mask. But almost nobody focused on small gastro places that had to suddenly shut down and lose all business. So Direct insurance rented the windows of these businesses as OOH spaces with the message "It's normal to help. We rented this space to support this café". All together, we supported 10 businesses and paid over 300 000 CZK, 100% of which went directly to the businesses' owners
Během lockdownu většina značek přeorientovala svoji komunikaci na to, jak chránit sebe a své blízké před virem. Málokdo ale myslel na drobné podnikatele z oboru gastro, kteří museli ze dne na den zavřít. Direct pojišťovna si proto pronajala okna a výkladní skříně deseti kaváren, barů a restaurací jako OOH plochy, aby tak pomohla oblíbeným podnikům přežít. Celkem jsme za plochy zaplatili přes 300 000 Kč, 100% šlo přímo provozovatelům podniků.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.