Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

13 MINUT – První celovečerní reklama vybraná na HBO 13 MINUTES – First ever feature-length commercial picked up by HBO

Přihlašovatel
McCann Prague
Agentura
McCann Prague / Hero & Outlaw / Renegadz
Klient
Česká asociace pojišťoven
Kategorie
Campaign for good
Creative Director
Leonard Savage, Aleš Brichta
Copywriter
Aleš Brichta, Hana Studeničová
Art Director
Vítězslav Štrobl, Jiří Horut
Photographer
Goran Tačevski
Illustrator
Jan Rambousek
Designer
Martin Stříbrský
UX Designer
Tomáš Kysel, Michal Míka
Director
Vít Klusák, Juraj Janiš
Director of Photography
Adam Kruliš, Dušan Husár Editor
Agency Producer
Jitka Baldwin, Jan Šoupa
Production Company / Producer
Hypermarket Films, Creative Embassy
Ostatní
Account Director: Michal Míka, Account Manager: Bára Divíšková
Url
https://www.13minut.cz/
  • M402789

    86 % czech drivers are speeding. CAP needed a public debate about problem responsible for 40 % fatal car accidents that nobody wanted to talk about. Our integrated campaign created buzz on social media, online and TV news with shocking PR stunt and culminated with full-feature documentary that aired on national TV and even got picked up by HBO. Result. In 2 months campaign helped lower number of speeding drivers by 10 % and saved lives dropping year-to-year number of speeding accidents by 12 %.

     

    86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O problému zodpovědném za 40 % smrtelných nehod potřeboval ČAP vyvolat veřejnou debatu. Integrovaná kampaň vyvolala šokujícím PR stuntem buzz na sociálních sítích, v médiích a zpravodajských pořadech. Vyvrcholila celovečerním dokumentem odvysílaným na ČT, jenž zařadilo do nabídky i HBO. Výsledek. Kampaň pomohla během 2 měsíců snížit počet řidičů překračujících rychlost o 10 % a zachránit lidské životy meziročním snížením nehod z nepřiměřené rychlosti o 12 %.