Art Directors Club - Czech Republic
When the Czechs could not go abroad because of the Covid epidemic, we offered them the most beautiful domestic destinations that stand up to the world's ones. With deliberately naive rhyming headlines, we contrasted "ordinary" Czech and "cool" world places and waited for the reaction of Czech pun writers. Another epidemic has arrived. But this time humorous one.
Když loni Češi nemohli kvůli epidemii Covidu do zahraničí, nabídli jsme jim nejkrásnější domácí destinace, které obstojí i ve srovnání s těmi světovými. Záměrně naivními rýmy headlinů jsme postavili do kontrastu „obyčejná“ česká a „cool“ světová místa a čekali na reakci českých slovních hračičků. Dočkali jsme se další epidemie. Ale tentokrát humoru. Kampaň na apku Vlakem na výlet proletěla všemi médii a do veršování se zapojily tisíce lidí, influenceři i politici.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.