Art Directors Club - Czech Republic
In the build up to Christmas we combined two of children and adults’ great joys: LEGO® sets and fairy tales. We invited families to play together. In keeping with the global ‘Rebuild the World’ campaign we chose Little Red Riding Hood and The Gingerbread House and gave them a new twist. Our microsite included the sets from the commercials, gift ideas and the opportunity to invent your own fairy tale. The campaign also had PR coverage and the new LEGO sets were displayed in toy stores.
V předvánočním období jsme spojili dvě velké radosti dětí a dospělých – stavebnice LEGO® a pohádky. Kampaň vyzývala ke společnému kreativnímu hraní. Dvě ikonické pohádky – Červenou karkulku a Perníkovou chaloupku – jsme v rytmu globální kampaně Rebuild the World přestavěli a dali jim nový, zábavný příběh. Na kampaňové microsite byly stavebnice ze spotů, tipy na dárky i možnost vymyslet, převyprávět vlastní pohádku. Kampaň měla i PR pokrytí a stavebnice z pohádek jsme vystavili v hračkářstvích.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.