Art Directors Club - Czech Republic
For the LEGO® City campaign we showcased the heroes of Your Own City and their stories. We used the popularity of comics, took inspiration from old LEGO® catalogues and brought comic strips to life. We composed images from individual shots which allowed us to combine the shots in various ways according to the needs of the message. The videos show that anyone can be a hero, had 2.2 million views and they entertained children well above the benchmark.
V kampani pro LEGO® City navazující na globální TV spoty jsme ukázali hrdiny Tvého vlastního města a jejich příběhy. Využili jsme popularity komiksů, inspirovali se ve starých katalozích LEGO a komiksové stripy uvedli v život. Z jednotlivých snímků jsme skládali obrazy. To nám umožnilo okna různě kombinovat a skládat dle potřeb sdělení a placementů. Spoty ukazují, že hrdinou může být opravdu každý, a obsahují tuzemské reálie. Videa měla 2,2 mil. shlédnutí a děti bavila vysoce nad benchmarkem.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.