Art Directors Club - Czech Republic

Login

Username

Password

Forgot your password?

13 MINUT – První celovečerní reklama vybraná na HBO 13 MINUTES – First ever feature-length commercial picked up by HBO

Přihlašovatel
McCann Prague
Agentura
McCann Prague / Hero & Outlaw / Renegadz
Klient
Česká asociace pojišťoven
Kategorie
Film Craft
Creative Director
Leonard Savage, Aleš Brichta
Copywriter
Aleš Brichta, Hana Studeničová
Art Director
Vítězslav Štrobl, Jiří Horut
Director
Vít Klusák
Director of Photography
Adam Kruliš
Agency Producer
Jitka Baldwin, Jan Šoupa
Production Company / Producer
Hypermarket Films
Url
https://hbogo.cz/filmy/13-minu
  • K102815

    86 % czech drivers are speeding. On this social taboo responsible for 40 % fatal car accidents we‘ve created campaign about time with a full-feature documentary as it’s center point. Powerful stories of drivers who turn into culprits and production value made it one of top rated Czech documentaries in years that aired on national TV and became first branded content in the world to be picked up by HBO. Result. 1.2 milion views in 2 months and year-to-year drop in speeding accidents by 12 %.

     

    86 % řidičů v ČR překračuje rychlost. O fenoménu zodpovědném za 40 % smrtelných nehod jsme vytvořili kampaň jejímž motivem byl čas. Středobodem byl celovečerní dokument o osudech viníků nehod, který se produkční kvalitou zařadil mezi nejlepépe hodnocené české dokumenty posledních let. Díky tomu byl odvysílán v prime time na ČT a jako první branded content na světě zařadilo do nabídky HBO. Výsledek. Během prvních 2 měsíců 1.2 milionu zhlédnutí a meziroční pokles nehod z rychlosti o 12 %.