Art Directors Club - Czech Republic
Jaromír Jágr is the face of Kaufland's support of Czech hockey. But how to get him involved in the promotion Kaufland product weeks online? We said no to the cliché influencer campaigns that mechanically combine a familiar face with product, and went personal. In series called Rough questions Jágr was interviewed by kids of Kaufland employees. Fun content that was also about products. And people enjoyed this ad. As is evident in purely organic reach of 898,211 on Jagr's Facebook page alone.
Jaromír Jágr je tváří podpory Českého hokeje společností Kaufland. Jak ho ale zapojit i do propagace akčních produktových týdnů v onlinu? Řekli jsme ne klišé influencerských kampaní, které mechanicky spojí známou tvář a produkt, a šli na to osobně. Proti sobě jsme postavili Jágra a zvídavé děti zaměstnanců Kauflandu v seriálu Drsné otázky. Zábavný obsah, co byl zároveň o produktech. A fanoušky reklama Kauflandu bavila, o čemž svědčí třeba čistě organický dosah 898 211 jen na Jágrově Facebooku
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.