Art Directors Club - Czech Republic
Would you believe the ad where Jaromír Jágr invites you to XXL weeks, BBQ or fresh fruit and vegetables at Kaufland? Neither would we. Yet we found a way to promote weekly offers with him. We created our own online series, Rough Questions, where the children of Kaufland employees interviewed Jaromír Jágr and we hid the product messages within funny content. Delivered organically via Jágr’s social media, people asked for new content so loudly that Kaufland even deployed cut-downs as TV spots.
Věřili byste reklamě, kde vás Jaromír Jágr zve na XXL týdny, grilování nebo čerstvé ovoce a zeleninu do Kauflandu? My taky ne. Přesto jsme našli cestu, jak ho využít pro komunikaci akčních nabídek. Vytvořili jsme vlastní online seriál Drsné otázky, kde děti zaměstnanců Kauflandu zpovídali Jaromíra Jágra a produktové odkazy jsme obalili zábavným obsahem. Seriál se šířil organicky přes Jágrovi sociální sítě a lidé si o další díly říkali tak hlasitě, že Kaufland sestřihy nasadil i jako TV spoty.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.