Art Directors Club - Czech Republic
Restaurants closing in the first wave of covid were a big problem for Kofola. They reopened in summer, but only a few guests showed up. We turned these first visitors into our ambassadors and gave them a tool to attract more people: Sweet Postcards app that let you send postcards from wherever draught Kofola is served, and invite friends to a glass of Kofola as well. Within the campaign, supported by online content and display ads, people sent thousands of direct mails, and helped pubs restart.
Restaurace zavřené v první vlně covidu byly pro Kofolu velký problém. V létě sice znovu otevřely, vrátila se ale jen část hostů. Tyto první návštěvníky jsme proto proměnili ve své ambasadory a dali jim nástroj k přilákání dalších lidí: appku Voňavé pozdravy, přes kterou šlo posílat pohledy z míst, kde se čepuje Kofola, a zvát ostatní na voňavý krýgl. V rámci kampaně podpořené online contentem a display reklamou za nás tak lidé rozeslali tisíce direct mailů, a pomohli gastru restartovat.
© 2011–13, Art Directors Club Czech Republic. All rights reserved. Všechna práva vyhrazena. Design Aleš Mička (Touch Branding). Programování Hokosoft.